RELACJA Z MUZEUM: TAJSKI DOM DUCHÓW

Ten wpis to ciekawostka dla Kolędników Misyjnych. Wiedząc, że w tym roku dzieci będą kolędowały dla dzieci w Tajlandii spotkałam się z kolejną ciekawostką o tym kraju. Zwiedzając Muzeum Domków dla Lalek w oko wpadł mi  piękny domek tajski. Zobaczcie jak jest bogato zdobiony. 

W poprzednim poście pokazałam Wam jak zrobić tajskie nakrycie głowy, element stroju. A tu taka niespodzianka: tancerki tajskie w Warszawie ;-)

Opis domku duchów:


Budowanie takich domków w Tajlandii troszkę mi się skojarzyło z polską tradycją, zwłaszcza na wsi. Przy gospodarstwach, w centralnym miejscu budynku, gospodarze stawiali małe kapliczki. Wygospodarowany kawałek ogródka dla uczczenia Matki Bożej. Żeby było zdrowie i dostatek w rodzinie? Żeby zwierzęta dobrze się chowały,  żeby nie brakowało chleba... To dziś jeszcze miejsce spotkań i modlitwy dla gospodyń, majówki przy Krzyżu z udziałem dzieci, początek drogi do pracy w pole, do szkoły... Co o tym myślicie?


Mapka wejście do Muzeum, pomocna, żeby nie obchodzić całego Pałacu Kultury ;-)


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz