JAK POMALOWAĆ DREWNIANY KRZYŻ?


Kolejny raz w Warsztacie ozdabiam drewniany krzyżyk, aby pokazać Wam misyjne kolory: czerwony, żółty, niebieski, zielony i biały. 
W wielu krajach ozdabia się Krzyż najczęściej w ludowe wzory, regionalne motywy, aby podkreślić ważność Krzyża w codziennym życiu mieszkańców. W polskich katolickich domach, w każdym pomieszczeniu znajduje się krzyż. Kiedy malowałam krzyżyki, nie miałam jeszcze pomysłu na "pasyjkę". "Pasyjka" to sama figurka Pana Jezusa. Jak ukazać Pana Jezusa na moim krzyżyku? Natchnienie przyszło, kiedy weszłam do sklepu charytatywnego Fundacji Salvatti.pl AMAKURU

Wśród wielu figurek, drewnianych wizerunków Pana Jezusa, Matki Bożej, znalazłam koszyczek z małymi drewnianymi "patyczkami". Okazało się, że były to właśnie takie pasyjki, jakich szukałam do moich krzyżyków. Pochodzą z Afryki. Powiedziałam bardzo miłej Pani w sklepie, że są idealne do mojego projektu i tak zostałam szczęśliwą posiadaczką pasyjek. Mogłam dokończyć tworzenie wpisu na blogu.

Oto jak powstawały krzyżyki:

Potrzebne są:
*Drewniany "surowy" krzyżyk dostępny w sklepie www.misyjnekolory.pl
*Lakiery do paznokci w pięciu kolorach (najtańsze jakie są w sprzedaży - ok 3-4 zł za sztukę)
*czarny pisak permanentny (do pisania po sztucznych tworzywach)



Najpierw malujemy krzyżyk lakierem i czekamy aż dobrze wyschnie.


Później ozdabiamy krzyżyk przy użyciu flamastra. We wzory jakie tylko sobie wymarzycie.



Na koniec przy użyciu kleju na gorąco przymocowałam Pana Jezusa do krzyżyka. Powstał w ten sposób piękny misyjny krzyżyk. Zrobiłam 4 krzyżyki. Zostaną przeznaczone na sprzedaż, a dochód przekażę na misje.






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz