JAK ZROBIĆ WIELKANOCNE DEKORACJE Z JAJKA I WSTĄŻEK?


Do wykonania jajka wielkanocnego w kolorach misyjnych potrzebowałam jajka ze styropianu, wstążek i szpilek. Wszystkie potrzebne materiały udało mi się kupić w pasmanterii. W okresie przedświątecznym sklepie był bardzo duży wybór styropianowych zajączków, ptaszków i jajek w różnych rozmiarach. Wybrałam jajo 12 cm. Największe, jakie było dostępne. Wstążek też mogłam kupić całą paletę kolorów, ale wybrałam czerwoną, zieloną, białą, niebieską i żółtą. Szerokie na ok 2,5 cm. A żeby było weselej moje wstążki mają kropki. W pasmanterii można też kupić szpileczki, takie krótkie ok 2cm. Jeśli ktoś ma wrażliwe palce na wbijanie szpilek to polecam użycie naparstka. Po pewnym czasie opuszki palca mogą boleć.



Oto moje materiały do wykonania ozdobnego jajka.



Zaczęłam od wąskiej części jajka. O tak:


Potem przypina się takie "trójkąciki" :



Równo, dokoła jajeczka. Kolejne warstwy przykrywają poprzednią, tak, aby nie było widać szpileczek. 


Zbliżamy się do końca pracy. Na spodzie jajko wygląda tak: 





Trzeba ładnie zakończyć pracę:


Aby zawiesić jajko np. w widocznym miejscu Waszego salonu zróbcie kokardę. 
Oto mój sposób na ładną kokardę:
W tekturkę wbiłam cztery patyki do szaszłyków. Nawinęłam wstążkę (jak na zdjęciu) i przewiązałam przez środek. Kokardę przy pomocy szpilek przymocowałam do jajka. Gotowe!









Brak komentarzy:

Prześlij komentarz