Jak zrobić podkładkę pod kubek?

Witajcie,
Maj zielony za oknami, dookoła zapach moich ulubionych majowych bzów, a wieczorami rozbrzmiewa majowe nabożeństwo we wszystkich polskich parafiach ku czci naszej Matki Bożej.
Już za kilka dni święto wszystkich kochanych mam ;-) Pamiętacie? 26 maja!!!
W Warsztacie Misyjnym również pamiętamy o naszych mamusiach. Chciałabym Wam pokazać, jak możecie samodzielnie wykonać podkładkę pod kubek czy filiżankę dla swojej mamy. Oczywiście nie zapomnijcie o bukieciku polnych kwiatów i mocy uścisków dla Waszych mam.


Wpadłam na pomysł, aby wykonać taką podkładkę, kiedy oglądałam wspaniałe oryginalne koszyki i podkładki wykonane w Rwandzie. W sklepiku Amakuru Pallotyńskiej Fundacji Misyjnej Salvatti.pl możecie zamówić oryginalne i praktyczne przedmioty prosto z Afryki. W ten sposób wspieracie dzieło misyjne oraz lokalnych przedsiębiorców w krajach misyjnych. 
Czyż nie są piękne i kolorowe? 






Wykonane z barwionych traw i sznurka, misternie zaplatane. Myślę, że wykonanie takich afrykańskich podkładek wymaga dużo cierpliwości i wprawy. 

Pokażę Wam, jak z kawałka tekturki, sznurka i kleju możecie sami wykonać taką podkładkę pod kubek lub większą pod talerz.


Do wykonania zadania używałam kleju na gorąco, ale z całą pewnością możecie zastąpić do np. wikolem. Będzie sechł nieco dłużej, a efekt końcowy będzie taki sam. 
Na wycięte z kartonu / grubszej tekturki naklejamy zaczynając od środka gruby kolorowy sznurek. Do wykonania podkładki pod kubeczek potrzebowałam ok 2 metrów sznurka. 


 O tak! Nawijamy takiego "ślimaczka" od środka na zewnątrz.

  
Odcinam nadmiar tekturki. Może się zdarzyć, że wymiar tekturki nie będzie odpowiadał ilości sznureczka. Dlatego trzeba obciąć nadmiar tekturki lub w odwrotnej sytuacji - nadmiar sznurka.




 Zobaczcie, zrobiłam zestaw trzech podkładek w rożnych kolorach. Wasza mama z pewnością ucieszy się z takiego ręcznie zrobionego prezentu. 

 A oto mój synek Przemek już idzie do mamusi z kawą ;-)

 














Brak komentarzy:

Prześlij komentarz